"GEZGİN OKURLAR" PROJE ŞARTNAMESİ
Bu Şartname "Gezgin Okurlar" adlı projemizin, konusunu ve amacını, katılım koşullarını, katılacak eserlerde aranacak şartları, başvuru şeklini, değerlendirme komisyonunun oluşumunu, yapılacak değerlendirme kriterlerini, verilecek ödülleri, ödül töreni ile proje takvimine ilişkin esas ve usulleri kapsar.
1. PROJENİN ADI : ''Gezgin Okurlar"Projesi
2. PROJENİN UYGULAYICISI: Araban İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
3. PROJE KOORDİNATÖRÜ: Servet Sema KORKMAZ
4. PROJE EKİBİ Sena AVAR Hanifi ÖZEL Nejdet ŞEN Hüseyin KESER
KONUSU: Projemiz öğrencilerin kitap okuma alışkanlıklarının arttırılması, öğrencilerin kitap okumayı sevmesi, benimsemesi ve sürekli hale getirmesi,okudukları kitaplar ve düzenlenecek gezilerle çevrelerindeki tarihi-kültürel çeşitliliği fark etmelerini sağlamak amacı ile uygulanacaktır.
6. PROJENİN PAYDAŞLARI:Araban Kaymakamlığı Okul Müdürlükleri
1. PROJENİN AMACI:
1- Öğrencilerin kitap okuma alışkanlıklarını, okuduğunu anlama ve yorumlama gücünü, faaliyet ve geziler aracılığı ile sevdirip, benimsetilerek arttırılmasını sağlamak.
2-Öğrencilerin kitap okumayı sevmesi, hayatlarının her anında ve her yerde kitap okumayı sürdürmesi, kitap okuma bilincinin öğrencilerin kendi akranları arasında birbirlerine aktararak aynı zamanda akran eğitimi desteğini de sağlamak.
3- Okudukları kitaplar ve düzenlenecek gezilerle öğrencilerin çevrelerindeki tarihi, turistik, kültürel, sosyal özelliklerini fark etmesini ve öğrenmesini sağlamak.
4- Kitap okumayı kalıcı olarak davranış haline getirerek yaşam biçimi haline dönüşmesini sağlamak.
2- PROJENİN YASAL DAYANAĞI
1- 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu (Madde 2)
2- İlköğretim Kurumlar Yönetmeliği (Madde 52)
3- Milli Eğitim Bakanlığı Araştırma Planlama ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığının 19/08/2004 tarih ve 2004/60 sayılı Genelgesi
2. PROJE KAPSAMI VE SÜRE
Proje ilçemizdeki resmi ve özel ilkokul, ortaokul ve liseleri kapsayacak şekilde 2019-2020 eğitim-öğretin yılında uygulanacaktır.
3. PROJENİN HEDEF KİTLESİ
Projemizin hedef kitlesiilçemizdeki resmi ve özel ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerdir.
4. PROJE UYGULAMASI
4.1- Komisyonlar
a) İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından ilkokul kademesinden 2 sınıf öğretmeni, ortaokul kademesinden 2 Türkçe öğretmeni ve lise kademesinden 2 Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni belirlenerek Kitap Belirleme Komisyonu oluşturulacaktır.
b) İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından uygulanacak sınavla ilgili hazırlama ve değerlendirme işlemleri için 2 sınıf öğretmeni, ortaokul kademesinden 2 Türkçe öğretmeni ve lise kademesinden 2 Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni belirlenerek Sınav Hazırlama ve Değerlendirme Komisyonu oluşturulacaktır.
c) Bütün okullarda okul müdürü, müdür yardımcısı, rehber öğretmen(varsa), Türkçe –Edebiyat Öğretmenlerinden oluşmak üzere komisyon oluşturulacaktır. Okulda kurulan komisyon okunacak kitapların öğrencilere ulaştırılması, kitapla ilgili yapılacak sınav, sınavın okul içinde değerlendirilmesi işlemlerini yürüteceklerdir.
d) İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından proje ekibi kurulacak. Bu ekip verilecek ödüller konusundaki çalışmaları yürütülecektir.
e) Düzenlenen aylık kitap okuma etkinliği akabinde İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından liseler için 3 Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni, ortaokullar için 3 Türkçe öğretmeninden oluşturulan bir komisyonca aynı kademedeki okullar arasında münazaralar düzenlenecektir.
f) Her ayın ilk haftası İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından belirlenen kitaplar okullara gönderilerek öğrencilere dağıtılması sağlanacaktır.
g) Her ayın 4. Haftasında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından belirlenen tarih ve hazırlanan değerlendirme formatına uygun olarak değerlendirme sınavı yapılacaktır.
h) Okullar bünyesinde kurulan değerlendirme komisyonları sınavları değerlendirecek ve sonuçları aynı hafta içinde İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne göndereceklerdir.
4.2- Projenin İşlenişi
a- Bu proje kapsamında okullara her ay belirlenen kitaplar gönderilecektir ve okunan kitaplar akabinde geziler düzenlenecektir.
b- Her ay okunan kitapla ilgili münazaralar yapılacaktır.
c- "Kaymakam Misafiriniz Olsun, İkramınız Kitap Olsun" uygulaması kapsamında ilçemiz kaymakamı Sn. Abdulhamit MUTLU okulları ziyaret ederek öğrencilerle birlikte kitap okuma etkinliği gerçekleştirilecektir.
d- "Bir Yudum Kitap Sohbeti " uygulaması kapsamında ilçemiz kaymakamı Sn. Abdulhamit MUTLU belirlenecek evleri ziyaret ederek veliler ve öğrencilerle birlikte kitap okuma etkinliği gerçekleştirilecektir.
4.3- Ödüller
a) Okulların aylık okuma faaliyetlerine göre öğrencilere il içi ve il dışında geziler düzenlenecektir.
b) Okulların aylık okuma faaliyetleri sınavdan alınan ortalama okul puanı, öğrenci sayısı, okuldaki en yüksek puan gibi kriterler göz önünde bulundurulacak ve buna göre öncelikli ödül alacak okullar belirlenecektir.
c) Bu öncelikli okullar ve öğrencilerine yönelik il içi ve il dışı tarihi, turistik, kültürel geziler ve etkinlikler kaymakamlık ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından planlanarak gerçekleştirilecektir.
d) Sınavda dereceye giren öğrencilere hediyeler verilecektir.
5- PROJENİN RİSK ANALİZİ
1- Projenin Riskleri
a) Öğrencilerin İlgisizliği,
b) Kitap temininde güçlük yaşanması
c) Projenin devamının sağlanamaması
2- Risklerin Çözümü
Projenin önemi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve okul müdürlükleri tarafından seminer ve toplantılarla öğrenci ve öğretmenlere anlatılarak bu riskler ortadan kaldırılmaya çalışılacaktır.
Kitap temini için kaymakamlık, diğer kamu kurumları ve sivil toplum örgütleri ile işbirliği yapılacaktır.
Projenin devamlılığını sağlamak adına takibi yapılacak, ödüller ve diğer işlemler zamanında gerçekleştirilmeye çalışılacaktır.
6- PROJENİN SLOGANLARI
a) Çok okuyorum, çok geziyorum en iyisini ben öğreniyorum.
b) Kitabın şarjı bitmez.
c) Olursan kitap kurdu, Kurtarırsın bu yurdu.
d) Okumdan Alim, gezmeden Seyyah olunmaz.
7- YARIŞMA SÜRECİ
1- İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından ilçemizdekiİlkokul, Ortaokul ve Lise öğrencilerine yönelik yarışma içinşartname hazırlanacaktır.
2- Şartname ilçe genelindeki tüm okul müdürlüklerine duyurulacaktır.
3- İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüve Okul Müdürlüklerince komisyon oluşturulacaktır.
4- İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüokunacak kitapları belirleyecek ve okullara teminini sağlayacaktır.
5- Okulda kurulan komisyon sınavın uygulanması ve değerlendirmesi işlemlerini yürüteceklerdir.
6- Okul komisyonları tarafından değerlendirme sonuçları, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğügönderilecekne
7- İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından okunan eserle ilgili yapılan sınavlar değerlendirilecektir.
8- İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından belirlenecek tarihte sınav sonucunda ortalaması yüksek olan okullar öncelikli olmak üzere il içi, il dışıgeziler ve ödül töreni düzenlenecektir.
9- DEĞERLENDİRME:
Değerlendirme işlemleri İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından belirlenen Sınav Hazırlama Ve Değerlendirme Komisyonunca yapılacaktır.
Yapılan Değerlendirme sonuçlarına göre öncelikli okullar belirlenecek ve gezi faaliyetleri planlanacaktır. Dereceye giren öğrencilere ödül törenleri düzenlencektir.